Fa poc més de tres setmanes que ha sigut nomenat i el Conseller Felip Puig ja ha ensenyat el llautó. Sembla que vol ser la versió catalana dels taxistes o els tertulians de la COPE que diuen "Yo en dos días lo arreglo, con un par...". És a dir, solucions simples i demagògiques a problemes complexos.
La limitació de circular a més de 80Km/h per les vies d'accés a Barcelona no és una "parida" del Tripartit o una imposició dels "eco-comunistes" com diu els Sr. Puig, sinó una mesura més, insuficient però imprescindible, per intentar pal·liar els problemes que provoca l'us majoritari del transport privat a les àrees metropolitanes. Només cal escoltar als meteoròlegs, als especialistes en mobilitat, les recomanacions de la UE o veure les experiències de moltes ciutats europees. El govern de la Generalitat hauria d'abordar el problema tenint en compte l'opinió dels experts i sobretot dels Ajuntaments afectats, en lloc de convertir-se en portaveu del lobby automobilístic.
El que trobo pitjor de l'actitud del Sr. Puig no és tan sols que reprodueixi amb entusiasme els vicis de la política espanyola (tacticisme, populisme, sectarisme etc.) sinó pel que suposa d'una pèssima pedagogia. Per a mi, tan incívic és el sense-sostre que es pixa als portals de Ciutat Vella com qui ens empudega l'aire amb automòbils de gran cilindrada i circulant amb el gas a fons per arribar dos minuts abans... al proper embús. És clar que el sense-sostre no crec que voti a CiU.
Com molts d'altres jo no necessito una llei o l'amenaça d'una multa per estalviar aigua, o separar el paper i el vidre de les escombraries, ho faig per convenciment. Per la mateixa raó penso continuar circulant a 80Km/h pels accessos a Barcelona, per més que el Conseller digui el contrari.
M'agradaria que el President Mas se n'adonés que les actituds incíviques del Sr. Puig desmereixen l'imatge d'un govern que es presenta com "dels Millors" (o potser no, i el Conseller Puig és qui ens ensenya "sense complexes" la cara real de la nova CiU)
Ignasi Subirats
3 comentaris >>>:
Subi, ara et fotran una multa per anar massa a poc a poc. Manda carallu!
Fritz Girós
No ha tardat gaire en ensenyar les orelles
Què es pot esperar d’un partit que fa d’un detall com el control de la velocitat en àrea determinada, el concepte més clar de les seves propostes? Doncs aquí ho tenim. I a sobre amb una confusió més que evident. La proposta estrella es fonamentava en que la velocitat no tenia incidència en la contaminació. Cosa de la demagògia d’un partit sectari i radical com Iniciativa. Però ara, en el moment de posar-ho en marxa, resulta que hi ha que esperar doncs els nivells de contaminació són tan alts que és més prudent retardar la seva aplicació fins que aquells disminueixin. Com quedem? Influeix on la velocitat en la contaminació? Pel que sembla, sí, sinó a que esperar per la seva aplicació.
Però no és aquest l’únic exemple en que els senyors de CIU ens ensenyen la “poteta”. Després d’unes setmanes de sotmetre a la ciutadania a un terrorisme de dades econòmiques, els consellers i conselleres han començat a llençar els suggeriments:
Sanitat fa explicita la seva voluntat d’allargar les llistes d’espera i la recomanació de que el personal s’apunti a les mútues privades. (no podríem parlar de privatització de la sanitat? Això sí, privatització “voluntària”)
Ensenyament comenta que està estudiant la supressió de la sisena hora, a l’escola pública. L’escola concertada en quedarà al marge, o sigui, jugarà en avantatge. Paral·lelament, la concertada fa públic, ara que creu que té qui l’escoltarà, que donada la crisi, moltes famílies no poden pagar les quotes (voluntàries?) i que necessitarien que se’ls ajudés. (?) Els hi donaran? “Què t’hi jugues Maripili”?
Ara, sí que compliran amb l’altra proposta estrella, la supressió de l’impost sobre successions, que tal i com està ara, vol dir “ajudar” a les rendes més altes en un moment que, segons ells mateixos, l’administració no té un duro.
Ah! I del concert econòmic hem passat a dir que, home!, una reducció del 15% del pressupost, no, com a molt del 12%.
De veritat, crec que és molt evident que ja ensenyen “la poteta”
Jo la veritat es que no trobo be la limitació de 80 Km/h i encara menys la de 50 km/hora, per exemple vinguen del nus i entrant per la Gran Via. Jo soc partidari de fer grans parkings vigilats (Gratuits) un transport llançadera i qui insisteixi amb el cotxe que pagui peatge per entrar. En quant al lliurament de mercaderies, es tant simple com obligar als transportistes a lliurar mercaderies fins les 10 del matí.
D'altre banda crec que no hi ha voluntat (ni havia amb el tripartit, ni amb la dictadura española) de entendre que lo que cal es concienciar sense multar de que cal respectar les normes, poso per exemple alemanya com tots sabeu a les autopistes no hi ha limits, però si de repent hi ha un sanyal que diu 80 km/h tots frenen i es posen a 80, ¿per què?, pues perquè si t'enganxen la multa es colosal i pots anar a la presó? Tant mateix si vas conduint pel carril esquerra i no estas adelantant a ningú, et pot caure un altre multa monumental. Es ha dir cal que sols es prohibeixi quan realment sigui necessari però si llavors no es compleix....quye et donin canya
Publica un comentari a l'entrada
Si us plau, signeu els comentaris.
Obriu la llista Comenta com a i seleccioneu Nom/URL
El Nom és imprescindible, el camp URL podeu deixar-lo en blanc.
Un cop entrat el comentari no us oblideu de prémer el boto Publica