dilluns, 3 de gener del 2011

Després d'una primera lectura de "Alexia y los Magnates..."

Un cop començat el llibre no l'he pogut deixar, t'enganxa des de la primera pàgina i, amb un ritme creixent, et porta al desenllaç on es resol el nus en trenta pàgines trepidants amb alguns "gags" memorables. Em sembla que en Lluís l'hi està agafant el "tranquillo" a l'ofici d'escriure i ha resolt les vacil·lacions i febleses de l'argument, comprensibles al primer llibre. Ara va directe a barraca.

Com a teló de fons dos idees que donarien per fer uns quants "cineclubs" dels d'abans: la crisis dels mitjans de comunicació tradicionals (premsa, TV generalista etc), que amenaça amb arrossegar en la seva davallada l'ofici del bon periodisme, i el caràcter contradictori d'Internet: com a nou espai de llibertat i com a nou instrument de dominació i control (molt bona la idea de Suur, una xarxa social d'elit, com a instrument dels nous poders mediàtics).

El Lluís coneix el tema i no és casual que hagi coincidit la sortida del llibre amb l'eclosió de Wikileaks i Facebook, o amb Telecinco clausurant CNN+ i substituint un canal amb un alt rigor periodistic pel Gran Hermano 24H. En aquests moments la realitat gairebé supera la ficció.
.
També hi han coses que no m'han agradat tant,  per exemple trobo massa de "postal" el Sant Petersburg que ens descriu en Lluís, que per altra banda es coneix la ciutat a fons. Però això no treu mèrits al conjunt  de la novel·la.

Bé, si la llegiu, ja em direu el que us sembla.

En Lluís Campo ens convida a la presentació llibre:
"...a cargo de la periodista Mari Pau Huguet, de la comisaria de los Mossos d’Esquadra Cristina Manresa y de la editora Maria Rèmpel."
  • Lugar: Barcelona - El Corte Inglés de Portal de l'Àngel - Sala de Àmbito Cultural - 6ª Planta
  • Como Llegar: Metro / Renfe Plaza Cataluña
  • Fecha: Viernes 14 de enero
  • Hora: A las 19.00 h

Ignasi Subirats

1 comentaris >>>:

Laura Campo Tena ha dit...

Señor escritor Luis Campo,

Le escribo porque he terminado de leer su segunda novela ALEXIA Y LOS MAGNATES DE LA COMUNICACIÓN y quería comentarle unas cuantas cosas.

Me parece que tiene una trama que se entrelaza muy bien, corta justo en los momentos que hacen acelerar mi lectura y a la vez satisface mis expectativas, y está muy bien escrito.

Los personajes están muy bien escogidos, y cada uno tiene las características que necesita un libro, en especial Vargas que es un personaje por el que sentir cariño, simpatía y también respeto, y Ernest que esta vez me ha hecho reír mucho de lo elegantemente ridículo que resulta.

Es muy agradecido que el autor realice explicaciones sobre curiosidades que servirán a los lectores para hacer aportaciones interesantes en alguna conversación de nuestras vidas y, de paso, poder hacer publicidad de su libro cuando nos pregunten de dónde hemos sacado eso. Además, de vez en cuando suelta alguna opinión que se nota que es personal, lo que creará seguro reacciones de acuerdo o desacuerdo en los lectores, y eso siempre es bueno, porque provoca algo.

En cuanto al juez, aunque sea buena persona... es demasiado metrosexual, por favor no le hagas novio de Alexia, y aunque Ernest sea gracioso e inocente, es un pagafantas y un pijo. Alexia merece un héroe que todavía no he visto en ninguno de los dos libros.

En conclusión, esta segunda novela me ha encantado, no puedo decir si más o menos que la primera porque son muy diferentes, la primera era de gustos más generales y fue una buena introducción, y esta tiene tres tipos de contenido: gustará a profesionales relacionados con televisión, a gente que conozca y/o le guste San Petersburgo y luego también tiene una parte de contenido como la primera novela que hace que capture a todo tipo de público.

Se nota en esta novela que el escritor no es ningún "tuntet", sino un mini magnate en cuanto a audacia e inteligencia, con la suerte de tener unos padres como los de Alexia, que hacen que combine la calidad profesional con la personal.

Muchas felicidades por su libro y mis disculpas por no leerlo cuando se merecía, pero tiene una hija que deja todo para el último momento...

LAURA CAMPO TENA

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, signeu els comentaris.
Obriu la llista Comenta com a i seleccioneu Nom/URL
El Nom és imprescindible, el camp URL podeu deixar-lo en blanc.
Un cop entrat el comentari no us oblideu de prémer el boto Publica